June 30, 2010

The DUMBO-day.



Aku, bukan dalam mood baik sekarang. Dari semalam, tapi hari ni lagi teruk. Aku dah pelik. selalu sekejap je. Ni lama pulak. Duhhh =.='



rasa macam bengangg je. tapi kat sape? urgh -.-


Tadi ade raptai hari guru. Lagi dua hari, sekolah kitorang ade hari guru. Lambat an? HAHA, tulah, post-pone banyaaaaak sangat. Orang ni cakap lain, orang tu cakap lain.


By the way, pengawas yang handle benda benda ni semua. Sebab tu semua panas tadi. Aku dengar dengar, ade sorang tu yang cakap nak tengok raptai hari RABU. Yup, ramai yang dengar. Then, bila ade sorang tu yang bengang, dia tak mengaku. So semua, "WHAT?"


Aku kesian tengok kawan kawan aku. Lagi lagi yang kena marah tadi. Yang pastinya semua pengawas yang terlibat kena marah. Cuma ade beberapa orang yang terlebih kena marah. Oh My God, kesian diorang.


Aku rasa tak lama lagi ade beberapa budak yang memberontak. Ape kes ade yang macam lalang? Ape kes ade yang terlebih rasa berkuasa? Ape kes ade yang menyibuk sampai menyusahkan orang?



api + api = terbakar, but api + air = harmoni



Ade lagi bad news yang kitorang dengar. If ade sorang guru yang pakai baju liplapliplap pada hari tu, pengawas kena marah. Ape ni? Pengawas lagi? Sepatutnya tu tugas siapa? Okay, solution dia sangat sangat terbaik. Beli kertas mahjong, tampal kat tempat yang biasanya ade guruguru. Hambikkkk! Puas hati sorang sorang xD


Ade lagi yang tak puas hati? Iye, part meeting. Actually bukan meeting pun. Aku duduk membalut hadiah je. Then, semua meluahkan. Ade beberapa yang rasa terlebih bagus. Tapi tak tahu ape ape. Whatever lah. Tak kisah about diorang.


Aku malas dah nak bangkang or bagi cadangan ape ape. Aku ikut je ape nak jadi jumaat nanti. Yang penting, aku punya kerja dah siap. Hadiah semua dah siap dengan bantuan kawan kawan tersayang. Thanks :) Kalau tak lemak jugak kena marah. Ni harap tak ikut ape orang cakap je. Senang.


And aku rasa ade jugak yang lawak tadi. Ade sorang minah ni buat kitorang gelak gelak. HAHA. Dengan muka tak malu, dia cakap dia bagus, lebih pengalaman. WAH! HAHAHA XD Aku tak ingat dari sumber mana yang aku dengar. By the way, apasal nak jadi *tuttt* sangat? Oh lupa, dah tak famous kan? Kesian. Kerja belakang tabir taknak. Yang nampak dia je yang dia nak. WAHAHA!


Oh ye, hidup ni kan memang tak adil. So terima jela ape yang kita dapat. Jangan banyak songeh. Kang orang tak kasi, bising. And, setiap orang memang tak adil. Tak payah risaulah. Korang rasa korang teruk, Orang lain lagi teruk *hoyeaahhh! ape aku merepek?*






p/s : aku ikut nasihat mak aku, "tak payah layan". Yes, memang tak sakit hati sangat ^-^



No comments: