October 23, 2010

Kata orang, bukan kata aku.

Before and after aku masuk sebuah sekolah di dungun, aku dah dengar macam macam orang cakap pasal sekolah kat sini. Lagi lagi pasal sekolah yang aku masuk ni lah.


Si casanova cakap, "Kau tak payah percaya sangat dengan budak budak ni. Depan cakap lain, belakang cakap lain", sambil tangan tunjuk kat beberapa muka yang aku patut kenal sebelum berkawan. Aku balas, "Ohhh.."


Si innocent cakap, "Kau kena kawan dengan budak budak ni. Diorang rajin belajar sikit", sambil tangan tunjuk kat beberapa orang yang aku bakal berkawan. Aku balas, "Ohhh.."


Si jelita cakap, "Kau, kalau boleh, jangan layan sangat budak budak kat sini. Ada yang macam kampung. Sikit sikit sibuk hal orang", sambil mulut menyebut beberapa contoh yang aku tak kenal. Aku balas, "Ohhh.."


Si macho cakap, "Kau jangan cari pasal ngan budak budak kat sini tau. Hari tu aku dah kena dah. Cakap dengan awek dia sikit je. Ajak bergaduh", sambil bagitahu nama yang sibuk nak bergaduh dengan dia tu. Aku balas, "Ohhh.."


Si prihatin cakap, "Kau jangan layan lah kalau ade budak budak nak ngorat. Budak budak sini memang gatal", sambil bagitahu antara nama budak budak junior yang aku tak kenal. Aku balas, "Ohh.."



So, aku cakap apa? Aku cakap, takut. Ohh, bukan cakap, aku rasa. Scary gilerrr..


And now, aku dah masuk sekolah tu. Tak perlu disebutkan namanya sebab macam bangang giler lah pulak kan nak taruk kat sini. Dahla mengutuk. Hehh, bukan aku. Tapi diorang. Diorang bangang? Ape, korang ingat korang tak bangang, nak cakap diorang bangang? Hebat sangat ke korang nak cakp diorang bangang? *okay, lets calculate berapa banyak bangang dalam perenggan ni*


Aku dah buat conclusion sendiri lah pasal budak budak sekolah tu. Ada yang baik, ada yang buruk. Yes, ada jugak yang termasuk dalam entri aku sebelum ni. Ohhh, aku rasa macam ape je bila entri yang aku tulis tu sebijik sebijik betul dalam situasi tu. Hehhhh.. Last last ada yang merana.






p/s : aku tau entri ini tergantung. aku tau korang tengah excited nak tau ape conclusion aku pasal budak budak sekolah ni. muahahaaa~ kesian korang.

No comments: