December 11, 2010

Kurus vs Gemuk



Tadi aku kena tegur dengan nenek. Sebab aku jarang makan. Eheemm, aku pun pelik kenapa aku tak suka makan. Maybe perut kecil? Entahhh..


Tapi ramai yang tegur aku kurus. Kurus kering. Bukan kurus biasa biasa =.=' Ramai jugak yang tanya, "Macam mana nak kurus?". Korang tanya aku, macam aku ni pakar kesihatan pulak.


Ehem, sebenarnya aku agak jealous tengok orang gemuk. Aku bukan cakap untuk sedapkan hati korang, tapi memang betul. Memang aku jealous.


Actually, dulu aku selalu ikut ibu aku pergi excercise ape semua. Tarian, poco poco, semua aku dah try. Tapi aku kurang satu. Tak cukup mantap lah. Kalau yang gemuk, dia boleh jadi kurus. Nanti mesti dia nampak mantap. Aku? Cikeding dari dulu, macam mana nak mantap?






Untuk pengetahuan korang, bukan orang yang kurus je beruntung. Orang yang gemuk pun untung jugak. Ape.. korang ingat tak special ke? Aku rasa kan, orang yang gemuk ni, kalau dia kurus, confirm lawa daripada orang kurus.


Tapi satu je cara dia. Kena rajin bersenam. Kalau nak best, korang menari. Memang confirm turun berat badan. Ala, bukan susah pun menari. Best apeee~


Kalau korang tak makan pun, tak guna lah kalau tak bersenam. Rugi je. Depan mata ada chicken chop, fish and chip ape semua, tak nak makan. At least makan lah sikit. Baru ada tenaga nak bersenam. Ni tak, gatal nak kurus, tak makan, pengsan. Mati baru tahu. Aku taknak peduliii~


By the way, yang rasarasa dia kurus tu, korang tak payah lah bangga sangat. Tau tak, korang tu tak mengancam pun kalau kurus sangat. Nampak macam takde isi jeee *okay, aku terasa*.




p/s : aku nak pakai baju kurung. takde lah nampak sangat. eheheeee~ boleh kan?


No comments: