March 29, 2011

Budak budak facebook bertukar ?




Amboiiii, kemain lagi budak budak sekarang. Cantik noooo dalam gambar. Mau ke mana cik adik manis? :)


Aku nampak. Aku lihat. Sekarang ni, ramai sangat yang berubah disebabkan facebook. Kesian. Yup, memang kesian.






Actually, aku pun berubah. Ramai yang cakap macam tu. HAHA. Tapi aku rasa aku berubah tak de lah sampai nak bukak tudung ape semua. Memang sejak azali lagi aku pakai facebook ni gambar gambar aku bertudung. So, aku takde masalah dengan tudung aku.


Tapi, ada yang aku tengok, memang sejak awal awal ber-fecebook pakai tudung, tapi sayang seribu kali sayang, tiba tiba bukak tudung. Ohhh, yang tak bukak pun, konon konon cun pakai tudung nampak jambul ala ala Siti Nurhaliza.



agak agak siapa yang rosakkan diri anda?



Pernah ada orang tanya kat aku, "Anis benci tak orang yang tak pakai tudung?". HEHEE, jawapan aku, senang je. "Tak". Korang nak tau sebab apa? Sebabnya, ada orang yang tak bertudung ni lagi baik daripada orang yang bertudung. Aku pegang ayat ni je, "Dont judge the book by its cover". And aku tak menyesal pegang kata kata tu dalam life aku :)


Tapi untuk yang tiba tiba jeeee, takde angin takde ribut ape semua ni, off tudung ape semua, aku kureng sikit. Aku bukan benci. Tapi, aku kesian.



i'm so pity of you, baby.



Sebab apa kesian? Sebab, berubah daripada baik kepada yang tidak baik. Confirm ada yang nak sound, "Ehheeiiii, suka hati aku lah nak on off tudung pun. Kau sibuk pahal?". HAHA, memang aku nak menyibuk, sebab aku rasa benda yang dia buat tu TAK BERBALOI LANGSUNG.


Yela, korang bayangkan, beribu ribu orang dari mana mana entah tengok korang macam tu. Ish, kalau yang kenal korang, macam macam perkataan berani mati keluar daripada mulut sekor sekor. Alhamdulillah, dapat jugak lah pahala mengumpat kat korang untuk tampung dosa korang tu. Tapi, banyak mana lah sangat pahala mengumpat benda yang tak elok?



ramai je yang konon konon baik, tapi hakikatnya, korang jangan tak sangka orang yang korang rapat gila boleh kutuk korang belakang belakang :)



And if orang yang korang tak kenal, lagi lah. Better je korang taruk gambar biasa, tak perlu nak bertukar. Plastik plastik pun, sikit sikit sudah lah. Bukan orang tahu pun. Ni tak, nak ber-plastik, tapi tak reti. Gambar background dalam bilik terpampang. Nampak sangat bergambar tak bertudung semata mata nak masuk dalam facebook. Bukan bergaya nak pergi berjalan.


Tapi aku respect kat sorang minah ni. Perangai aku rasa serius macam ape jeeee.. Tapi tak pernah dia bukak tudung dia. PERGH! Memang aku respect! * perenggan ni memang takde kaitan. saje nak puji orang. mueheheee~ *



so, dont ever do the stupid things in your life and make you regret about it.



Sememangnya, blog aku ni bukan blog islamic. Yup, aku mengaku. Aku masih kena belajar banyak lagi untuk perbetulkan diri aku yang tak berapa nak betul ni.


Tapi aku ada jugak niat nak tegur orang dalam blog. So, tak payah lah marah kalau aku suka berkawan dengan budak yang tak bertudung. Ehheiii, aku tak kisah lah nak berkawan dengan sesiapa pun. Kalau dia berubah nak bertudung, syukur alhamdulillah. Niat hati dia menjadi murni, suci dan bersih :)



so please, jangan marah okay? :)



Okay, byebyeeeee~






p/s : confirm entry ni buat sesetengah orang sakit hati. untuk yang terasa jela. okayokay, awal awal, aku minta maaf ye. peace!





No comments: