March 21, 2011

Zaman dahulu kala vs zaman laaa niiii ,



Tiba tiba aku TER-emo nak cerita pasal masa zaman zaman aku comel comel kecik kecik kiut miut dulu. Oh, korang boring baca pasal aku? Takpe takpe. Kalau dah boring, tutup jela. Tapi jangan tak jadi nak tutup plak bila dah tengok muka aku yang comel ala ala budak busuk baru bangun tidur. Eh? Budak busuk? =.='


Masa kecik : Rajin sangat main masak masak belakang rumah nenek. Nenek tak bagi pun, gatai tangan jugak nak main dengan sepupu sepapat ape semua tu. Mentang mentang ada tempat bakar ikan kat belakang rumah. Pandai pandai je cari surat khabar then nyalakan api. Buat nasi lemak lah, goreng telur ayam lah. Ohhh, mana dapat telur ayam? Cari kat bawah rumah, then curik la telur ayam yang jumpa xD Comel tak? Comel tak? :D

Masa besar : Nenek dah bagi masak sendiri. Pakai dapur gas lagi. Tapi haremmmm, sentuh pun kalau nak buat maggi je. Ala, dah nenek aku masak sedap, aku undur diri jelaaa xD




ibu aku cakap, masa ni aku nak nangis. comelnya aku nak nangissss! xD



Masa kecik : Sikit sikit nak berkepit dengan ibu, sikit sikit nak berkepit dengan ibu. Tak boleh kena tinggal. Kalau orang lain nak ambil, confirm menangis. Sampai semua takut nak pegang. *info ni berdasarkan apa yang orang cakap*. OMG, manja gila aku dulu! =.='

Masa besar : Suka je merayap merata, dengan sepupu sepapat. Kalau ade kereta lah. Kalau tak, duduk rumah. Kalau duduk rumah pun bukan bertempek dengan ibu duapuluhempat jam. Rileks je. Tak nangis nangis pun. Mengada betul aku masa kecik kecik dulu. Malu pulak =____=


seeee, nampak tak kemanjaan aku? ehhh, asal cam comel rambut toncet pokok kelapa aku tu? :D



Masa kecik : Selalu sibuk sibuk nak tolong ibu lipat kain, angkat kain ape semua. Pengacau. Yes, absolutely. Tapi ibu senyum je. Dia tau anak dia baru nak belajar. HAHAHA

Masa besar : Kalau tak tengok kain dah banyak, baru nak pi lipat. Dah macam gunung ape semua dah. Tapi aku lipat jugak lah. Cuma lambat sikit :P


Masa kecik : Main phone ayah, main game snake. Ala, dulu game tu syok kot walaupun hitam putih. Gila nikmat kalau dapat main lama lama :D

Masa besar : Tengok budak budak sekarang, duk main iPhone sorang, blackberry sorang, laptop sorang. Gila, tu baru masuk tadika tu =.='



aku tak tau kenapa dulu aku selalu senyum tak ikhlas =.='



Masa kecik : Dulu, kalau buat nakal, semua budak budak takut dengan beberapa orang pakcik aku ni. Daripada bising, berlari lari, jadi senyap sunyi kalau sebut nama pakcik pakcik aku ni. Ohh, sememangnya kitorang sangat sangat bising dulu. Kalau tak berlari, main kejar kejar, memang tak sah :D

Masa besar : HAHA, sekarang baru tau pakcik pakcik tu baik je. Siap boleh buat jadi kawan. Tapi sekarang tengok budak budak generasi ke3 lah pulak takut dengan pakcik pakcik ni. HUAHAHAAA xD


tengok, dah start nak nangis. HAHA



Masa kecik : Suka giler duduk tengah tengah dala kereta. Confirm berebut dengan orang lain nak duduk tengah. Sebab? Nak aircond. HUAHAHAA~ Macam lah tempat lain takde aircond xD

Masa besar : Tak nak dah duduk tengah. Nak duduk tepi. Tengah tu sempit kot. Dah la sempit, tak boleh nak tidur dengan nyenyak. Nak tidur pun, sekejap lentok sana, sekejap lentok sini, tak selesa ouh =.='


AHHHHH! aku suka giler gambar ni!!! :D


Masa kecik : Selalu berangan, nanti dah besar, nak beli jajan banyak banyak. Nak makan hari hari. Sebab dulu ibu selalu tak bagi kalau nak jajan banyak banyak. Kena beli satu je. Aku nak banyak ='(

Masa besar : Duit dalam poket dah lebih RM1, satu jajan pun tak tengok. Kalau makan je, cepat muak. HAHAHA. Kesian masa kecik aku. Impian terkubur camtu jeee xD


opsss! seksi jugak aku dulu eh? XD


Masa kecik : Selalu bergaduh dengan adik aku yang lelaki. Seingat aku, memang menyampah gila lah aku kat dia masa tu. Sebab dia manja. HAHAHA

Masa besar : Rapat gila. Sampaikan dengan encik *tet tet tet* pun dia rapat. HAHA, memanga rapat sangat lah kan?


for your information, adik aku dulu muka dia comel gila. putih, gebu, gemuk, tembam. semua ada. kira pakej yang lengkap lah untuk menjadi idaman ibu ibu yang sedang mengandung ni xD


________________________________________________________


Dah habis. Aku dah letih nak menulis. Aku tau, korang pun letih nak baca apa yang aku merepek banyak banyak sangat ni. Okay, jom main game kejap :D



sama tak muka aku time zaman batu dengan zaman logam ni? :D



Okay, byebyeeee!






p/s : time belek belek album masa kecik dulu, nampak muka arwah ibu. ibu, angah rindu ibu. semoga Allah tempatkan ibu dalam kalangan orang orang yang beriman.. AMIN...





No comments: