May 27, 2011

Apa gunanya COUPLE ?




Bila kena ceramah tadi, rasa macam.. Ow-eM-Gee, memang aku salah. Semua sebab COUPLE. Memang, no need to pretend what you do, because you know that you are totally at the left side. Totally failed bila nak backup diri sendiri pada masa tu.


Tapi, bila aku fikir fikir balik, aku rasa macam orang lain tak boleh nak letakkan salah tu kat aku sorang je. Sebab aku rasa aku couple ade untung kat aku jugak. Ehheii, jangan fikir yang aku ambil kesempatan. No, no, no. Aku baik, tak macam korang. Mueheheee~


Ada untungnya bila pasangan korang ialah :


@ Your bestfriend

Selalu dengar segala macam masalah kau, tak kiralah yang kau rasa besar macam gajah ke, kuman ke, dia tetap akan dengar. And diri kau sendiri pun, dianggap olehnya sebagai BESTFRIEND, bila selalu meluahkan masalah dia. Even tak boleh nak buat apa apa, kepercayaan yang diberi tu, memang bermakna kan? :)





@ Your kaunselor

Bila dah dengar problems kau, dia akan bagi kau nasihat. Memang susah lah nak jumpa orang macam ni. Yang rajin bagi nasihat and tegur. Lagi lagi lelaki. Perempuan lain sikit, caring dia lain macam. Sampaikan ada yang terlampau caring, siap tambah dengan perisa terlampau jealousy dia tu. Huhh, manusia.



@ Your doctor

HAHA, yang ni macam tak munasabah lah kan? Tapi ade jeeee, yang selalu risau pasal kau, ambil tahu hal kesihatan kau. Memang doktor tak bertauliah pun, tapi boleh lah kita ni nak merasa disayangi sikit :P





@ Your share-partner

Macam aku, aku nak buat bisnes. He gives me some money untuk buat modal. Then, dia bagi aku support. Walaupun aku baru merangkak dalam bidang tu, tapi dia percaya kat aku :) And, aku tak minta satu sen pun duit ayah aku masa tu sebab ada dia. Cuma, kakak aku pun masuk jugak share dia. HIHIII..



@ Your parents

Berani pertahankan hak kau, berani backup kau, even kau salah. Pantang orang mengata kau, mengeji kau. Benci pada orang yang menjatuhkan maruah kau and family kau. Kau rasa kan, ada ke mak ayah yang sanggup anak dia dicaci maki oleh orang lain? No way girlsss and boysss.. So, kalau kau rasa korang selalu down bila diburukkan oleh pasangan sendiri, cabut lari jek. Macam susah. Dia pun taknak kat kau weiii..





@ Your teacher

Bila kau tak tahu ABC, dia ajarkan. Bila kau tak tahu mengira, dia ajarkan. Dia bukan serba boleh, tapi dia serba tahu tentang sesetengah perkara. Alaaa, nobody perfect kannn.. Rileks lah. Tak payah malu nak tanya sesuatu and tak perlu malu untuk mencari ilmu. Aku pun ada masalah jugak. Aku broken english, buta IT, buta niaga. Then aku minta dia ajarkan. Boleh je? Menjadi pulak :)



@ Your soulmate

Ini, jangan berangan lagi. Habis belajar baru boleh. Dah, dah. Memang lah, dah ade kekasih semua anggap soulmate je kan? Biar ex boyfriend(s) berlambak pun, tetap anggap semua tu soulmate. What the fuuu, macam boleh kahwin sepuluh je dowh =.='





_____________________________________________



So? Apa pendapat korang? Aku tak dapat nak tengok dari segi yang terlampau buruk, sebab aku nampak something yang baik kat situ. Ada jugak keburukan couple ni, tapi..


Hmmm, by the way, apa gunanya couple kalau tak reti nak ber-couple kan? Sikit sikit gaduh, sikit sikit menangis. Macam tu ke couple actually? Kalau macam tulah gaya ber-couple, gamaknya aku ni tak reti ber-couple lah? Cheesyyy, BIARLAH, ASALKAN DIA SAYANG AKU.


Okay, dah. BYEBYEEE ~






p/s : sakit jantung pun ada jugak bila orang yang kita percaya rajin tikam dari belakang. lantaklah, memang boyfriend aku ni berguna pun daripada kau.



No comments: